Sahabat Intim Blog Ini

Tuesday, August 18, 2009

BILA KAYVEAS DIISTIHAR PRESIDEN PPP YANG SAH ,SENATOR T.MURUGIAH KELUH-KESAH

Kedudukan Senator Datuk T. Murugiah sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri akan ditentukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
“Beliau (Perdana Menteri) yang menentukan kedudukan sesiapa di dalam Jemaah Menteri, sama ada dengan keputusan yang telah dibuat oleh Pendaftar Pertubuhan ROS) dan sebahagian yang disebutkan (iaitu maklumat yang) dihantar oleh Presiden PPP (Datuk M. Kayveas).
“Itu perkara yang telahpun disahkan. Perdana Menteri akan membuat keputusan yang sebenarnya,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan siri Buku Evolusi Kepimpinan karya Profesor Khairil Annas Jusoh di sini hari ini.
Minggu lalu, Datuk M. Kayveas diisytiharkan sebagai Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP) yang sah selepas siasatan mendalam dilakukan oleh Pendaftar Pertubuhan (ROS).
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein ketika mengumumkan perkara itu berkata, siasatan juga mendapati pemecatan keanggotaan Senator Datuk T. Murugiah adalah mengikut perlembagaan parti.

No comments: