Sahabat Intim Blog Ini

Tuesday, October 6, 2009

INGATLAH WAHAI TENTERA,ASKAR,PERAJURIT.PERWIRA ,POLIS DAN SOLDADUKU

Lihatlah wahai anggota Tentera dan anggota Polis, pastikan tahap kesedaran rasuah politik wang adalah rasuah harus bersama diri anda-anda semua.Mahukan tahap kesedaran anda lebih rendah dari tentera Thailand?
Oleh itu teruskan mengundi siapa yang kita dah kaji yang terbaik,belum terlibat rasuah berbanding yang dah buat rasuah.
KUALA LUMPUR - Tindakan tentera Thailand dibawah pimpinan Jeneral Sonthi Boonyaratglin yang mengulingkan Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawatra pada tahun 2006 wajar diambil Iktibar oleh anggota tentera Malaysia

Ketua Penerangan PAS, Ustaz zIdris Ahmad berkata PAS tidak menyeru anggota tentera merampas kuasa, tetapi tentera Malaysia wajar mempelajari insiden itu dengan sebaiknya di mana tentera disana telah menolak pemimpin rasuah.

Katanya, dalam pilihanraya Bagan Pinang, calon BN Tan Sri Isa Samad mempunyai rekod rasuah dan telah digantung keahlian selama 3 tahun oleh Umno setelah didapati merasuah perwakilan bagi merebut jawatan Naib Presiden pada 2004.

1 comment:

Anonymous said...

Pertempuran sengit berlanjutan di Bukit Candu. Semua jenis senjata digunakan, termasuk bom tangan dan senjata automatik. Lt. Adnan sendiri mengendalikan senjata mesingan jenis Lewis gun. Dalam kebanyakan kes, askar bertempur dalam pertempuran berhadapan menggunakan bayonet. tetapi, mereka kekal bertahan mengecewakan pihak musuh. Dalam pertempuran yang berikutnya pegawai dan tentera mati. Adnan cedera parah tetapi enggan berundur dan sebaliknya menyuruh orang-orangnya berjuang sehingga ke titisan darah terakhir. Keberaniannyalah yang menaikkan semangat juang orang-orangnya untuk bertahan bersunguh-sungguh.
itulah PENGORBANAN LT. ADNAN di SINGAPURA 1942...tapi parti UMNO bagi Singapura kat LEE KUAN YEW senang2 aje..