Sahabat Intim Blog Ini

Monday, March 1, 2010

ANWAR MANUSIA TERHEBAT DI MALAYSIA KATA ROSLAN (UMNO)


Ahad, Februari 28, 2010
Manusia paling luar biasa hebat

Lima orang student Malaysia di UK adakan usrah. Seorang kawan ketuai usrah dan lain menyumbang pada perbincangan. Kebanyakan yang hadhir adalah budak-budak 'dakwah' melainkan Roslan yang ahli Kelab UMNO. Saja dia nak pasang teling. Yang mengetuai usrah adalah Qais.

Qais: Nabi Muhammad tu adalah manusia luar biasa yang serba sempurna. Dia sentaisa dilindungi tuhan. Ada peristiwa Rasulullah sakit dan tidor hingga hampir terlewat waktu zohor. Lalu tuhan lambatkan perjalanan dunia supaya dia boleh tunaikan zohor. Walluhu alam.

Rahman: Time Magazine pernah membuat satu survey yang melibatkan pemikir-pemikir, penulis, ahli sarjana dan lain-lain. Rasulullah dipilih sebagai manuisa terhebat sepanjang zaman. Subhanallah.

Rahim: Hebat hebat ...

Qais: Bayangkan mereka yang terlibat dalam suvey itu adalan orang2 kafir tapi mereka memperakui kehebatan Rasulullah.

Roslan: Okaylah selain Rasulullah yang kita ketahui sebagai maksum dan adalah pilihan dan kekasih tuhan, pada pendapat masing-masing, siapakah manusia yang luarbiasa hebat?

Lokman: Ana rasa Luqmanul Hakeem. Bukan pasal Lokman nama ana. Hebat dia pasal sebagai seorang yang bukan nabi dan bukan rasul tapi ada surah bersempena namanya.

Qais: Tarmizi? Apa pendapat ente?

Tarmizi: Ana sentiasa tekjub dengan kehebatan Omar Ibni Al Khatab, khalifah kedua. Orangnya alim, tegas, pemerintah yang penyayang, ketua bala tentera yang handal, dan pemikir Islam.

Roslan: Betul .. betul ... memang luar biasa. Tapi ana suka pula pada Imam Al Ghazali. I am more touched by scholars. Ana kagum dengan isi kita Ihya Ulumuddin. Rahman macam mana?

Rahman: Manusia luar biasa ... hmmm ... ana rasa Hitler tu hebat. Bukan ana fikirkan pasal kezaliman perang. Ana tengok dia sebagai pemimpin, cara dia boleh memimpin rakyat Jerman dan membawa keyakinan hingga mereka mahu menakluk Eropah. Hebat tu ...

Roslan: Hehehe ... Hitler.

Rahim: Oleh kerana awak yang tanya, cuba awak kongsi siapa manusia yang luarbiasa hebat, Roslan.

Roslan: I tak mahu tengok jauh-jauh. Manusia yang luarbiasa hebat adalah di Malaysia.

Tarmizi: Malaysia? Mesti Mahathir idola awak. Betul tak?

Roslan: Takkk .... Anwar Ibrahim

Qais: Hang orang ahli kelab UMNO mana suka Anwar ...

Roslan: Anwar manusia hebat ... luar biasa hebat.

No comments: